söndag 12 april 2009

Introduktion

Vi lever i möjligheternas värld! Välkommen till min lilla oas av intryck och känslor, som möter intellekt och förnuft, som söker förståelse och kunskap. Jag funderar, analyserar och modellerar för att lära och leka samt berätta och inspirera.

Mitt namn är Andrej och jag skapar min framtid. Jag, liksom de flesta andra 18-åringar i världen och Sverige, står inför en mängd viktiga val. Det är vår tid att påverkas och inspireras, tycka och uttrycka, värdera och leva. Vi befinner oss i en värld och tid där globaliseringen äger rum på stort. Tillgången på information och kunskap flödar från U-land till I-land, likt hoppet och entusiasmen från svart till vit i Obamas USA. Jag anser att vi lever i en värld som erbjuder oerhört många möjligheter och val oavsett intresse och målsättning, ofta är det enda som krävs för att utveckla en idé gemenskap. Världen är en plats där kreativitet och fantasi utmanar vetenskap och förnuft. Drömmar och visioner ger utveckling och liv, det är du som sätter gränserna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar